Mission

Flash Racings mission er at gøre det sjovere at køre bil.

Det gamle begreb køreglæde består af mange komponenter: Lyden fra udstødningen, g-påvirkning under acceleration og i svingene, udsigten over den lange kølerhjelm, de hurtige gearskift, vind i håret, de andre trafikanters beundring, lædernøgleringen der følger bilens krængninger, duften af olie og læder, hylende dæk, vejgreb osv. Det er samtidig et faktum, at det er meget individuelt, hvad der påvirker vores køreglæde.

Det, som vi gør, er at få hevet den dynamik ud af din bil og dens motor, som burde have været til stede fra den var ny – og vi kan også stramme elastikken lidt ekstra.

Resultatet bliver en bil med bedre vejbeliggenhed, større kraftoverskud eller bedre brændstoføkonomi – og nogle gange det hele. En bil som øger chancen for, at racerkøreren kommer på podiet, og at entusiasten bliver så meget gladere for sin bil på såvel en langtur som på en track-day.

Salgs- og leveringsbetingelser

Her kan du læse mere om vores betingelser

Johan Fløe Svenningsen, ejer

Har altid været bidt af biler og motorer og har arbejdet på reservedelslager, autoværksted og traktorværksted hos Bøje & Brøchner A/S – Ford i Vejle. Oprindelig ville jeg være mekaniker, men endte i stedet med en ingeniør-uddannelse.

Min første bil – en 1959 Austin Healey Sprite (Frøøje) – købte jeg i 1977. Den var i en lidt skidt forfatning, og efter at Arne hos Ørting Autoblik havde lavet rust på den, restaurerede jeg selv resten. Det var et sjovt bekendtskab, og da jeg stiftede familie, ændredes transportbehovet, og den blev udskiftet med en mere familieegnet bil.

Mine biler gennem tiden har ikke alle været lige spændende. Nogle har været nødvendige transportmidler - andre har været liebhaveri - og selvom de ikke alle blev indregistreret i mit navn, står disse mit hjerte nærmest:
 1959 Austin Healey Sprite
1961 Morris 1000
1964 Triumph TR 4
1980 Escort 1.3 L
1976 Morris Mascot 850
1979 Alfa Romeo Alfetta 2.0 Lusso
1986 VW Golf GTI
1959 Austin Healey Sprite (Første racer – senere gadebil)
1962 Jaguar E type 3.8 Coupe (Projekt – solgt videre)
1955 Austin Healey 100 (Projekt – solgt videre)
1967 MG Midget mk 3 (Projekt - solgt videre)
1973 Merlyn mk 24 Formel Ford 1600
1967 Jala Formel V (Projekt – solgt videre)
1959 Austin Healey Sprite 1959 (FIA racer)
1964 Jaguar E type 4.2 Coupe (Projekt – solgt videre)
2007 Alfa Romeo 159 2.2 Lusso
1965 Shelby GT350 (Halvpart i FIA racer)

Johan Fløe Svenningsen Flash Racing

Racing

Min racing karriere tog form, da jeg efter at være faldet for en hvid 1959 Austin Healey Sprite under Gavnø Autojumble i 1998, overværede Copenhagen Classic Car Cup foran Christiansborg. Året efter tog jeg licens. Frøen blev rigget op til historisk motorløb og i 2001 blev vi nummer tre i DASU mesterskabet for 65-klassen. Senere blev det formelløb i en Merlyn mk 24 Formel Ford 1600 og et enkelt løb i en Cooper T52 formel junior. I 2005 købte jeg en 1959 Frogeye Sprite fuldblodsracer i Holland. Den ændrede jeg fra en FISC-racer med 1380cc (136 HK) til 994cc (80 HK) FIA-bil. Den er løbende lettet for 50 kg og fået forbedret motoren, så den i dag yder 92 HK. I 2013 lavede jeg en frontal påkørsel af betonen under Classic Race Aarhus. Bilen blev slemt medtaget, stod stille et par år og i 2016 er genopbygningen påbegyndt.

Efter de tre års pause deltog jeg i afslutningsløbet på Ring Knutstorp 2016 i Merlyn'en.

Tre løbsweekend’er står som markante oplevelser i min erindring:

Copenhagen Classic Car Cup på Holmen i 2000. Det var fantastiske omgivelser og jeg fandt ud af hvor fedt det er med en lille let bil på en snæver bane.

To-timers løbet på Padborg Park i 2011. Med løbets mindste bil blev jeg vinder af min division og kom i mål som nummer to - kun overgået af Fritz Trøst Hansen i sin Corvette.

Spa Summer Classic 2011 på Spa Francorchamp. Det var en helt fantastisk oplevelse at køre på en formel 1 bane med så stor en historie som denne bane i Ardennerbjergene. Sikkerheden er i top, og der kommer så fantastisk mange flotte biler på Spa.